klik klik ok!

Thursday, August 28, 2014

Kacang Kuda Goreng Pedas

Assalamualaikum. Selamat sore semua. Alhamdulillah dari pagi tadi sampai ke petang cuaca redup, hujan renyai dan sejuk. Nak keluar rumah rasa malas. Duduk je lah diam2, rehatkan kaki sambil nonton tv.

Ye.. me tau akhir ni me sangat rajin update n3. Jangan di tanya kenapa. Orang tengah rajin kan... hahahaha. Sebenarnya layan hujan sambil nguyah kacang kuda ni... perghhh.. asyik deh!

Resepi :- Kacang Kuda Goreng Pedas

Bahan-bahan :-
1 tin chick peas kimball - ambil isinya sahaja.
1 labu bawang besar - hiris
2 ulas bawang putih - hiris
1 tangkai cili besar hijau - hiris
2 tangkai daun kari
1 sb cili kering kisar
1 sb serbuk kari ayam/daging
1 sk serbuk kunyit
Garam, gula dan bahan perasa- sucukupnya
Sedikit air

Cara-cara :-
* tumis bawang besar dan bawang putih hingga harum, masukkan cili kering. Tumis hingga cili masak/pecah minyak dan masukkan serbuk kari. Tumiskan sebentar.
* masukkan kacang kuda tadi bersama cili besar. Kaup balikkan. Masukkan garam, gula, bahan perasa, serbuk kunyit dan sedikit air.
* Kaup balik hingga rata, goreng sampai air kering/terbit minyak. Siap!

3 comments:

  1. Salam Kak Mas..lamanya tak singgah sini..Amani sihat kee..amani tak mintak adik lg kee hihii

    Kalau dekat yana dh g mintak semangkuk dua kacang nii..suka sgt mkn smbil layan muvi ~~ ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori yana baru nak reply hah.. hehehe amani sihat alhamdulillah. Dia belum nak adik lg.. dia kata dia still baby hahaha.

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails