klik klik ok!

Thursday, April 14, 2011

Pejam Celik..... 3 Bulan Je lagi ;-)

Bulan depan Insya Allah dah nak masuk 7 bulan usia kandungan mrs sunnies. Pejam celik, pejam celik lagi 3 bulan mrs sunnies nak bersalin hihihi... sekejab je masa berlalu kan? Rasanya macam baru je preggy huhuhu... apa-apa pun persiapan diri dari segi rohani dan fizikal harus di kuatkan lagi. Persoalannya sudah cukupkah ilmu di dada untuk menimang cahaya mata? alahai.... jangan di tanya soalan itu ye... 


Dalam keterujaan ada keresahaan. Semalam we all jalan-jalan@midvelly survey barang2 baby, kalau ikutkan hati memang tak sabar nak beli tapi kami ingat pesan mama, jangan beli awal sangat, seelok-eloknya beli masa usia kandungan dah cecah 7 bulan. Ok ma!
 From google
 From google
 from google
From google
Barang-barang di atas adalah di antaranya yang kami survey semalam. Rasanya ada yang akan kami beli dulu minggu depan, sebabnya semalam mr hubby ada dapat sms dari Jusco Midvelly yang 20&21hb nie, adalah hari Jcard Day! dah tentunya semua barang ada sale kan? so kami rancang nak beli dulu mana yang mahal jadi murah contohnya tilam baby, 1 set toto baby, tab mandi baby, beg pakaian baby, botol susu baby(jenama Avent mmg mahal gila) dan tilam untuk mrs sunnies juga hihihi... 

Tengok kelengkapan baby memang buat kami rambang mata! dan yang terlebih rambang ialah my hubby!!! semuanya dia nak beli huhuhu... Iye, inilah perasaan yang tak pernah kami rasa selama bertahun-tahun. Selalunya barangan bayi yang kami beli adalah hadiah untuk kawan-kawan dan untuk anak buah mrs sunnies tapi bila kelengkapan baby kali ini adalah untuk anak sendiri, MasyaAllah sukar nak terangkan, jadi bingung pun ye hahaha.... kemain mahal barangan baby ye :))

Dan semalam juga baru mrs sunnies perasan yang kami ada 3 bulan je lagi untuk sambut kehadirannya di dunia ini! Ya Allah betapa perasaan ini tetiba menjadi takut dan resah. Sudah cukupkah ilmu kami? sudah bersedia ke kami? sempurna ke anak kami? normal ke? apa yang kurang? apa yang tak cukup? macam-macam soalan berlegar dlm kepala sekarang ini. Kenapa ye? semua wanita yang mengandung, bila saat bersalin makin hampir, akan alami perasaan macam ni ke? 

Ya Allah mrs sunnies mohon, bagilah kekuatan agar diri ini diberi ketenangan jiwa dan jauhi diri ini dari hasutan syaitan dengan mempersoalkan ciptaan mu Ya Allah. Setiap hari aku bermohon agar KAU permudahkan proses ku mengandung dan permudahkan proses ku bersalin. Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan selamat Aminnn...






MoDe: letly ni perasaan sensitif makin menjadi-jadi, mudah sangat nak menangis! Sabar jelah! nasib badanlh... 8 tahun kan so tahan jelah ngeeee.....

6 comments:

  1. mana yang tengah nak buat sale tu mmg kena rebut peluang..sue pulak belum beli apa2 barang lagi..barang2 dari anak yg first sampai anak ke-3 masih lagi ada yang boleh digunakan. Cuma sue and mr hubby mmg dah sepakat bila akan dapat baby baru, sepasang baju baru akan dibeli sebagai baju pertamanya..

    happy shopping!

    ReplyDelete
  2. Hai.. hai.. hai.. nak g MV Jcard sales gak ke... Ai dah apply cuti jugak nak pi sana, together-gather ngan Ateh... :)

    Botol susu Avent rasanya ada BPA.. now kan issue botol susu BPA. better carik yang non-BPA.

    Tupperware bulan ni ada offer botol susu!!!

    ReplyDelete
  3. Sue: Tulah... tengah sale nnt rembat je yg penting2 dulu kan? sy 1st sambut baby tu yg teruja sikit hihihi. TQ.

    Amimarz: hamboi... siap amik cuti makcik ni? mmg nak shopping sakan tu!

    Mas myb pergi pagi 20hb tu, paham2 jelah MV tu kalau tak gerak waktu pagi jawabnya 10 kali round pun lum tentu dpt parking!

    Semalam tgk botol susu Avent tu ada tulis 0%BPA. Ummm.. ok gak guna jenama Tuppaware kan?

    ReplyDelete
  4. mmg teruja klu 1st baby..semua nak beli..hehee

    ReplyDelete
  5. sure bestnya bau baby kan. akak dah tak larat dah..

    ReplyDelete
  6. Yana: ye betulllll... kalau boleh semuanya nak sapu hihihi :)

    Yan: Akk dah tak larat???? hihihi... doakan sy n baby selamat ye :)))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails