klik klik ok!

Monday, April 2, 2012

Telur Goreng Banjir Kicap.......penyelamat perut kami


 Disaat perut kelaparan, disaat kebuntuan idea memasak dan disaat kemalasan melanda diri, satu-satunya menu yang menjadi penyelamat kami adalah telor goreng mata kerbau! Goreng telur garing2 lepas tu tumiskan bawang besar, cili besar merah, sos cili, sos tomato dan kicap manis banyak2(sampai banjir) beserta sedikit air. Dah siap, curahkan atas telur grg tadi.

Oh telur yang telah menyelamatkan perut kami dikala kami kelaparan dimalam hari dan bila2 hari malas memasak hihihi. Korang plak mcm mana? sama macam mas ke?




Tumpang gembira dgn seorang kawan fb yg dulunya mas kenal hidupnya susah dan sering merungut suaminya tdk mampu memebrikan kesenangan kepadanya dan dia sering merasa rendah diri atas kekurangan dirinya yang susah. Sekarang tak lagi...suaminya skrg ini sudah mampu menyenangkannya dan dia pun sudah makin maju ke depan dan makin berjaya.


Sabar kalau dilakukan dengan usaha pasti berjaya hasilnya tapi sabar kalau tiada usaha pasti takkan kemana-mana. 

18 comments:

  1. Salam Mas..
    hehehe sama lah ngan mama.. disaat perut kelaparan atau di landa malas yg teramat lah sangat lauk2 begini sebagai penyelamat dari kelaparan!! best mkn nasi blh bertambah hahaha

    aah nasi ayam Mas yg ori dah dpt rasa hehehe tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam mama....
      kan kan kan....best sangat2 sedar2 nasi dah habis sepinggan hihihi...

      hehehe...sama2, sedap tak ma?

      Delete
  2. tu dia mas.. memang banjir pun.. alahai sukeee lauk gini. kuah tu pekat2 lak.. fuhh.. lauk gini feberet bulan puasa time sahur. kan kan.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...kalah banjir kat KL kan? samalah...kita pun suka gak! betul2, lagi2 kalau dah penghujung puasa hehehe....

      Delete
  3. Yes!! Lauk sempoi yg confirm licin pinggan hidangan tu nanti bila dihidangkan pada anak2 dan hubby..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yezaaaaaaa!!!! bak kate mama hawa sedar2 nasi dah bertambah lagi dan lagi hihihi...

      Delete
  4. banjir jugak kita yg mlihatnya...mmg sedap sgt lauk macm ni...suka...dh lam jugak xbuat ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...banjir air liur ke?
      dah lama tak buat ye, moh kita masak telur banjir kicap sesama nak hehehe...

      Delete
  5. Assalamualaikum dan salam perkenalan juga Mas,
    Nampak menyelerakan sungguh masakan Mas. Betul kata Mas, apa2 pun yng kita buat sekiranya dibuat dgn rasa tulus dan ikhlas pasti akan menghasilkan sesuatu yg boleh dibanggakan, mcm nasi ayam kat bawah tu.....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...salam perkenalan diterima! hihihihi...
      Terima kasih... ye setuju hati mau ikhlas dan penuh kasih sayang barulah menjadi kebanggaan kan hehehehe....

      Delete
  6. As'salam Mas

    ini dah bukan penyelamat aje Mas malah kalau bila segala sayuran dah habis dalam peti ais nilah menu k.ct juga tapi bukan masak kicap. k.ct akan buat sambal tumis dan pecahkan telur dalam tu..wallahhh! anak2 makan sampai sebutir nasi tak tinggal dalam pinggan..Alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam kak ct

      hehehe betullah kalau dah kehabisan sayur, makan dgn telor grg je pun jadik.
      ahhah...tak pernah lg mas buat masak mcm tu kak...mesti sedap tu kan? bglah resepi kak :)

      Delete
  7. salam mas
    lauk nie a yg dicari2 bila perasaan malas kedapaur dtg..he hee cepat jer habis klu telur kicap nie..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam....
      Yes! nampaknya kita semua serupa! harus jgn kehabisan telor dan kicap dalam peti ais kan?

      Delete
  8. salam kenaL MAS...ni kira rajin la ni..kalo sy..asik telo dadar je...kuang kuang kuang

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal diterima dengan senang hatinya hehehe....

      telor dadar colek dengan sos cili pun sedap kan :)))

      Delete
  9. wow! it's so nice. jealous nyaaa org pandai masak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masakkan org bujang je ni shila hehehe.....

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails