klik klik ok!

Wednesday, November 7, 2012

Rama-rama dgn kupu-kupu sama kan?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hi korang...see my klik-klik! cantik tak? ini hasil dari jari keras mas tau. Original from my hand wokey hihihi.

Today kita story pasal rama-rama ye. Chop! rama-rama dengan kupu-kupu sama tak? sama tapi tak serupa or sama tp nama lain? errrr...eh..ntah la huhuuu.
 Semua picas ni mas snap masa pergi ke Taman Rama-rama di KL tempoh hariiiiiii. Lama dah tu kan hehee..kami saja bwk amani jalan2 kat situ supaya dia blh kenal dgn pelbagai serangga dan haiwan selain dari ayam, kucing, lembu, kambing, semut dan burung. Hahahaha kecian ank den kan? Tapi...osah botol lah ank den ni...takdo perasaan sungguh! Riak muka lansung tak teruja! rama2 depan mata pun dia buat dek je. 
masalah..masalah...

Sama kes masa kami bwk dia pergi zoo Melaka sebelum ni, alahaiiii.. kami pula yang naik tensi! Ada sekor kuda padi tu kemain comel hulur kepala celah pagar kandang betul2 mengadap muka amani (ummi n walid excited sungguh ni) amani buat tak nampak je. Dia lebih tertarik tgk budak yg terkinja-kinja jerit mcm ni hah "mumy..mumy...horse! horse!". Kami pun "amani... horse look at you la, cute kan?" no respond! Huh!!!!
 So memandangkan amani sungguh tdk merasakan rama2 itu comel maka mas sajelah yg over teruja tgk menatang tu berterbangan sane sani sambil snap ala2 pro gituuuuuw.

Beriya-riya mokcik ni terjengkit-jengkit, tertonggeng-tonggeng...hah tertonggeng? tak..tak...hihihi, kekonon nak dptkn pose yg menarik! Tak pedulik org pandang yg penting mokcik punya suka la kan nge..ngeeee...


Dan itu ler hasilnya...cantik tak? boleh la kannnnn...
Taman ni tak seperti yg kami bayangkan pun. Igtkan byk la rama2 dari pelbagai jenis terbang sane sini. Lepas tu boleh pegang2, tak pun kerumun kat kami ramai2 tp alahai...malas la cite. Sekeliling taman tu pun nampak sgt suram...tak cantik la.
 What to do? boleh la dari tak ado kan... 
I tell u kan? tgk la muka dak comel tu...sabar je tau!

12 comments:

  1. budak2 mmg hepi kalau di bawa ke tempat camtu..
    yg best mama nye leh amik gambar skali.. lagi hepi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi memang ummi nya yg selalu overrrr :)

      Delete
  2. alahai comelnye amani. besar sket lg pandai la tu kejar rama2

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih... huhuhu tp dia lebis suka kejar kucing :)

      Delete
  3. aduyaiii...amani yg comeii tu xminat la tu...tau maknya yg xcited..haha
    sok dh besauuu sikit..xtkejar nti...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... walid dia pun dok risau sbb ummi nya yg lbh exited nge..ngeeee...

      Delete
  4. Hihihi...akak pun sama , buat dek je ambik gambar
    Walaupun org sekeliling pelik tgoknakak duk ambik gambwr.
    Cantik gambar2 tu mas

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak... yg penting gambar tu kita yg punya bukan mereka yg punya kan kan kan... hihihiihi

      terima kasih kak :)

      Delete
  5. chumilll bdk kecik tue akk panggil kupu2 jew mas ,masa kecik2 akk suka tgkap...pic cantik2 mas..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama je kan cuma nama lain...yela mas pun ms kecik suka kejar rama2 tp ank mas je yg tak heran hihihi thanx kak :)

      Delete
  6. Assallamualaikum Mas..

    Mas, mas asal N9 ke Mas?? Pandai guna loghat N9 tu.. Kupu2 dgn rama2 yg kNaz ingat masa belajar dulu, bezanya ialah time dia bertenggek tu, posisi kepaknya lain. Satu akan terbuka dan satu akan tertutup. Yg terbuka tu, masa mendarat kepaknya akan jadi rata dan yg tertutup tu masa mendarat kepaknya akan menegak.

    Mas, comel anak mas..Ni rambut Amani ni mmg sikit ke, mas potong tu?hehehe.. Pas tu kan, gulai ayam lomak cili padi kat bawah tu, perghhhhh...kepantangan akak tu Mas. Mmg saja2 jer lupa dah tambah2 nasi 2,3 kali kalau lauk tu depan mata..hahahaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam kak...

      iye..mas n hubby org nogori tu psl kekadang tersepikang nogori! tapi mas ni org jawa nogori..erkkk hihihi...

      owh... itu rupanya beza rama2 n kupu2 ye... baru tahu hihihihi

      terima kasih kak... hah tu la tu payah benor rambut dia nk panjang! dh tu sikit je... org kate bshkn rambut selalu supaya cpt panjang...dh buat tp x jdi pun huhuhu...

      sedap kan kak... try akk buh daun cekur.. lg sedap tau!

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails