klik klik ok!

Monday, December 10, 2012

Hokkaido Chiffon CupCakes

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Uhuk..uhuk..srob..srob! maaf puan rumah sekarang ini sedang dilanda batuk dan selsema serta deman yg tak berapa panas huhuu. Cuaca yg tdk menentu skrg telah mengudang pelbagai penyakit dan dah berjangkit kat mas skrg. Baru je pulih dari selsema dah kena lagi, kali ini dengan batuk sekali.
Gambar lama yg tertunggak. Pernah makan hokkaido chiffon cupcake tak? kalau belum...jgn tunggu lama2, moh cuba. Berbaloi-baloi tau..superb sedap! Cuma pada pandangan mas, mungkin selepas ini kalau nak buat lagi mas nak tambah sedikit parutan kulit lemon/limau utk kurangkan sedikit bau putih telor yg agak kuat.




Baiklah..memandangkan puan rumah tidak berapa sihat, maka mas kurangkan celoteh ye. Nak jengah rumah jiran2 pun tak berkesempatan lagi. Maaf ye..kalau mas dh sihat mas dtg bertandang ok. Maaf juga kali ini mas tak coppy paste resepi hokkaido chiffon cupcake tu.
Untuk resepinya, mas rujuk DI SINI dan kawan2 juga blh rujuk resepi DI SINI. Sama tetapi berbeza dari segi fillingnya. Untuk inti custard mas juga sama mcm kak wan guna yg segera sahaja hehee.

14 comments:

  1. moning mas
    sedapp..akk x pernah buat lagi tau..tggu rajin nnt nak buat jgk la:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh mlm baru kesempatan nk bls hehee
      ok kita tggu akk rajin ye...nnt jgn lupa panggil kita rasa tau kalo dh buat nge..nge..nge..

      Delete
  2. Hai Mas... dah makan ubat lum? Moga cepat sembuh ye cayangggg...
    Kak Amie belum pernah buat hokkaido chiffon cupcakes, suka makan tapi terpaksa beli di kedai sebab tak pandai buat... nanti boleh belajar dari Mas ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi kakak sygggg...
      dh mkn ubt tp lum ok lg batuk n selsema ni huhuuu
      kt kedai mahal juga..tu yg buat...alhamdulillah jadi :)

      Delete
  3. Salam Mas...terliur gue tengok HCCC ni...pernah buat tapi rasa2nya nak buat lagi...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam rahel...
      waduh2..jgn terliur ye..cpt2 buat nnt jgn lupa bg mas rasa tau heheheee

      Delete
  4. hai gebussnya HCCC ni..lum tlintas lg utk mcuba buatnya juga..bak mai 3 ketuii..hihi

    ReplyDelete
  5. salam mas..

    singgah dan terus jew follow sini.
    terliur dgt2 tgk kek chiffon tu,alahai dimana nk cari,mesti buat kew..hik
    gebu2..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam...
      terima kasih ye...nnt sy menyusul pula :)
      harus cuba...memang sedap!

      Delete
  6. Sedapnya....siap ada filling lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. HCC ni harus ada fillingnya kak... baru meletop! heheee

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails