klik klik ok!

Friday, January 28, 2011

Dah 15 minggu

Pagi tadi pergi klinik scan baby n doctor say.... kandungan dah 15 minggu. Tengok tu kepala, tulang, jantung, kaki n tangan sudah terbentuk... nampak tak jantung tu berkelip-kelip? alahai... rasa nak bergenang air mata ni huhuhu... Doctor say again Alhamdulilah.... saiz kepala pun ok ikut aturan dan proses pembesaran pun sempurna cuma jantina tak nampak lagi tunggu bulan depan ok... but.... uri still kat bawah! dan Alhamdulilah pendarahan tak ada lagi :))) lega dengar semua tu...


Aku tanya doctor nape baby saya tak gerak-gerak? Doctor gelak... memanglah tak gerak sbb baru 15 minggu tunggu nanti dah 5 bulan hah geraklah dia... hihihihi.... Sattel scan, doc bagi penerangan plak tentang penjagaan diri terutama tentang keputihan! Yap sejak mengandung aku alami keputihan yang teruk! Ummm... doc kate jangan risau tu semua pekara normal ketika mengandung cuma HARUS dirawat untuk elak dari terkena jantikan kuman terutama jangkitan pada peranakkan. So doc pun bagilah ubat dan besen (bukan bagi tp beli yeeee hehehe) untuk mencuci bahagian tu yakni mengewap bagi merawat keputihan tu... malah ia juga elok digunakan selepas bersalin untuk mencuci luka dan meredakan kesakitan dibahagian tu....
(model dalam pic ni bukan aku ye... hihihi)
Inilah rupa alah besen tu... boleh didapati di Klinik Dr Hamid Arshat. 

Ok lepas tu aku kena amik darah plakkkkk..... ahah bab amik darah ni memang takut ler... sakit sikit je tp disebabkan aku ni takut darah so anu alah juga ler... masa nurse tu nak amik darah masa tu gak aku tanya dia macam2... nak buat apa ye amik darah ni? banyak ke nk amik? jumpa ke urat saya? hahaha tau2 je dah siap amik! Settel dah semua tu now time tu balik n rest! ubat jangan ckp ler memang macam2 adaaaaa.... apa-apa pun walau pendarahan dah tak ada lagi tp aku tetap kena hati-hati sebab uri still kat bawah lagi. Mama pesan jangan lasak-lasak! ok maaaaaa.... Doakan semuanya selamat ye :))

Mood : kena naikkan berat badan!

2 comments:

  1. saya pun tumpang gembira semoga semuanya berjalan lancar ye...

    ReplyDelete
  2. Time kasih Hanis MY... amin mudah2an semuanya berjalan lancar :))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails