klik klik ok!

Friday, February 11, 2011

Sakit Perut@Setia di Bilik 'T'

As Salam.....
Tak tahulah mana silapnya hari nie aku sakit perut memulas-mulas, 2 kali dah aku masuk bilik 'T' dan hampir2 tuk kali ke 3! Salah makan ke? bahaya tak ye kalau ibu mengandung kena ceri beri?? takut gak... paham jelahkan kalo dah sakit perut sbb tu... baring ke kiri rasa tak selesa, baring ke kanan pun sama juge. Sakit perut tu satu hal.... nak membuang angin pun rasa susah (sowi kalo bahasa kasar sikit) huhuhu... 


Apa yang aku makan ye sampi kena macam tu? semalam tengah hari aku masak meehun goreng je, petang lak aku minum cuppuccino+chesse cake lemon kat Starbucks dan malamnye aku makan kat Johny.  Huh yang mana satu punca aku sakit perut ye? Rasa-rasanye sebab makan kt Johny lah (hubby pun teka tmpt yg sama gak) Sebabnye lepas je makan kt situ, tekak aku dah rasa kembang je... Malam tu plak masa nak tido tu, perut rasa tak selesa. Agaknye sebab sos dia kot? pedas sangat pastu aku pun dah lama giler tak makan kt sane tu yang perut terkejut kot hehehehe.... memandai je aku ni kan?


Kena cuba petua ni lah gamaknye....
1. Buat air Teh 'O' pekat tanpa susu dan gula


2. Minum air sangan beras (beras di goreng tanpa minyak sampi warna hitam. Pastu amik 1 sudu kecik dan bancuh dengan 1/2 gelas air panas. Biarkan seketika sampi beras jadi sedikit kembang@air bertukar warna jadi macam kopi. 


3. Sesape ada petua lain meh kongsi kt sini :-)


Aku pilih petua no 1 lah!


MooD : Tak suka! tak suka!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails