klik klik ok!

Monday, October 25, 2010

Sakit gigi!

Sakit gigi datang lagi....
Semalam hari Ahad, aku, hubby n friends n anak-anaknya gie jalan-jalan cari makan kat pantai remis. Masa tu sebenarnya gigi dah mula terasa sakit. Tapi di sebabkan nak jalan punya pasal tahan jelah.... time makan memang tak ingat la... bedal sesaja! lepas tuuuuu... bila time nak tidor hah amik kau, nyut... nyuttt rasanya! Jalan-jalan di pantai remis tu nanti laaa aku upload ye :-)


Rasanya dah lama gila aku tak rasa sakit gigi, 2 tahun ada, ni bukan nak bangga tau, kalau ikutkan aku bukannya teliti sangat bab penjagaan gigi, kekadang tidor malam pun aku tak gosok gigi! cuma agaknya gigi aku ni jenis kapak dan bapak kapak dan tahan lasak tu yang jaranggggggg-jarang sakit hehehe... kali nie sakitnya tak boleh nak tahan, pipi pun rasa mcm bengkak, sakit dah sampi ke urat leher, naik pula ke kepala. Nak nganga lebar-lebar pun tak boleh huhuhu... bayangkan la ye.... sakitnya tu macam mana!


Puncanya..... 
nak story ni, sebenarnya gigi bongsu aku ni dah lama nak tumbuh. Masalahnya entah kali keberapa bongsu pun aku tak tahulah... yang pasti memang dah tak ada ruang lagi gigi ni nak keluar sebab rahang aku dah sempit gila! Tolong bayangkan, ruang dah tak ada tapi gigi ni dok tolak-tolak nak kuar gak! ketegak sungguh!!!! bila dia dok tolak2 gusi pun koyak bila gusi dah koyah hahhhhhh tang tu..... sakitnya compom dah tersebar sampi ke bahagian leher dan muka terus naik ke kening dan singgah plak kat kepala. Nyuttt..nyuttt jelah!


Nak story lagi ni... 
2 tahun lepas, sakit yang sama gak, aku jumpa doktor gigi tapi time tu sakit sebab gigi berlubang, tu pun sebab tampalan yang lama dah tertanggal sikit. Masa check, doktor ni plak dok cari pasal je ngan gigi aku, yelah dah keje dia check gigi dah tentulah cari pasal ngan gigi kan? tak kan nak cari pasal ngan mata plak! nak di jadikan cerita, time tu plak doc terjumpa kat hujunggg gusi... gigi bongsu aku nak buat rumah tangga plak... sebabnya masa tu memang dah ada tanda-tanda gigi bongsu nak tumbuh cuma tak sakit je lagi. Doc gigi kate "gigi adik ni kena cabut, sebab saya tengok dah takde ruang lagi gigi nak tumbuh" "ye ke doktor?" aku buat-buat terperanjat ni. Walhal... ala lain aku suruh lain plak dia check! Doc tu kate lagi "kalau adik tak cabut dari sekarang, nanti lagi sakit tau" "ye ke doctor?" aduhh bodoh ler doc ni. Aku tau lah, kalau dah namanya gigi bongsu nak tumbuh sah-sah sakit! takpe kita layankan lagi. "Habis macam mana ni doctor?" buat-buat tanya soalan. "Saya cadangkan...." cadangkan??? alamak nada macam serius je... "kita buat operation, belah gusi dan buang gigi tu". Hah!!!!!!! operation???? tulah tanya lagi soalan, kan doctor dah jawab. Kesengalan aku "Kalau tak operate tak boleh ke doctor?" "tak boleh... itu je caranya. Macama mana nak tak? kalau nak saya setkan tarikh?" glupppp..... terkedu sekejab. "errr... nantilah doktor saya fikirkan dulu ye" hahaha boleh aku jawab gitu?


Itu 2 tahun yang lepas.... now huhuhuhu betullah cakap doktor tu, sakit wooook... kualat aku ni! melawan lagi cakap doktor kan dah sakit hihihihi.... so macam mana ni? nak kena gie klinik gak ke? alahai... takutnya. Kalau buat dono je boleh tak ye? buat dono jelah. Tadi tak pasal-pasal hubby kena marah... hahaha tulah sapa suh cari pasal... orang sakit gigi ni umpama singa lapar tau, bila tersilap langkah memang kena ngap ler..... so now pe cer aku ni? nak pergi ke tak nak? nak ke tak nak? nak ke tak nak.... huhuhuhu.....


Mood : sakit gigi sampi rasa nak gigit orang!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails